Nuffnang Ads

Monday, December 5, 2011

Usai azan subuh berkumandang...

selepas selesai shj saya bersahur td dgn kakak and adeq sy...
terasa diri ini amat bersyukur ke Hidrat Ilahi, kerana dengan izin-Nya sy dibangunkan semula dri tidurku... Amiiin...

kemudian, kedengaran pula azan subuh...
hati kecil mula tersentuh lagi.
mula bermain difikiran pelbagai persoalan..???
persoalan demi persoalan mula berligar2 di mindaku...

adakah aku hamba yg terlalu leka?
adakah jiwa aku kosong?
adakah byk dosa yg telah ak lakukan?
adkah telah byk juga pahala yg ak peroleh?
adakah kehidupan ak sempurna?
adakah aku selalu melukakan hati kedua2 org tuaku?
adakah aku lalai dgn duniawi?
adakah taubat ak diterima Allah s.w.t. ?

lalu ku mengambil wudhuk...
dengan niat yang ikhlas ku tunaikan kewajipan yg telah ditetapkan Tuhan.
yakni kepada hamba2nya.
usai dua rakaat berserta sujud dgn bacaan Qunut
ku selesai solat Subuh.
laluku mengaminkan doa.
panjatkan kesyukuran kerana dipanjangkan umur.
dan ku memohon agar,
diampunkan dosaku, ibu bapaku, keluargaku, sahabat2ku serta hamba2 Allah s.w.t. yg laen
dipanjangkan umurku serta mereka.
diberikan rahmat dan keredhaan dlm kehidupanku
dibukakkan pintu rezekiku serta mereka
diampunkan dosa2 besarku serta peroleh keampunan dari-Nya
peroleh pintu taubat dari-Nya
mendapat tempat di sisi-Nya

Amin Ya Rabbal Alamin...

ku beristighfar dan terus beristighfar...
kemudian ku membuka lembaran Al-Quran.
memulakan bacaan ayat suci Al-Quran, Al- Fatihah.
lalu ku menyambung bacaan yg kiniku membaca pada Surah Yunus.

Ya Allah Ya Tuhanku.
Aku mohon pada Mu.
Agar ku dipanjangkan umur supaya ku dpt peroleh hidayah dari Mu.
Amiiin...

Sekian, wassalam...




No comments:

Post a Comment

Leave your comment here okay,
hope sincerely from your heart to me.
Thank You.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...